Interjú

Zeusz, a mennydörgő drifter

Interjúk - (2007.10.03) www.carsandgirls.hu

Interjú sorozatunk második áldozata Zeusz, a "mennydörgő drifter". A múltról, jelenéről és jövőbeli terveiről kérdeztem, így a 2007-es szezon végén.


Hogyan kerültél kapcsolatba a drifttel ?

Zeuszdrift

Az egyik kecskeméti versenyre mentem le, a legelsőre. Hallottam hirdetni a TV-ben, rádióban, ott tetszett meg ez az egész. Először Zsigulit akartam építeni, azután rájöttem, hogy ez nagyon nagy pénz. Akkor láttam ezt a sok E30-at, így választottam ezt a típust.

Első látásra szerelem volt számodra a drift ?

Zeusz

Lényegében igen. A rallyban ugyanis nem lehetett keresztbe menni, mert időre ment, továbbá a helyszín miatt is. A driftben egy helyen zajlik az egész verseny, így olcsóbb is. Tehát a rallyt lényegében a pénz miatt hagytam abba.

Rallyban milyen szakágban mentél ?

Zeusz

Rallyban túrában kezdtem, az egész múltam oda vetíthető vissza, hogy Gerencsér Titi bácsinál - aki elég nagy név a rallyban -, kezdtem mint szervizes ember, majd szervizcsapat főnök lettem nála. Az első autóm az ő régi Lada VFTS-e volt. Így csöppentem bele ebbe az egészbe. Utána következett a Zsiguli szerelem: túrában mentem vele egy párszor, majd építettem másodosztályra egy "A"-s autót, de elfogyott a pénzem. Ezután beültem Posta Attila mellé navigálni egy Opel Astrába, de ezzel minden bajom volt, vacakul voltam.

Rossz helyen hajtott ? :)

Zeusz

Igen, meg jobb egyben ülni is borzasztó, nagyon kemény dolog. Ezt nem bírtam, rosszul voltam az állandó lefelé nézés miatt. Aztán rájöttem, hogy ez nem való nekem, és akkor következett egy kis csend, majd utána jött maga a drift, mint lehetőség. Akkor már rádióban, plakátokon meg interneten is elkezdték hirdetni, és így alakult ki ez az egész.

És akkor építettél egy autót driftre ?

Zeusz

Igen, akkor jött az E30, azelőtt ezzel a típussal nem nagyon foglalkoztam. Akkor már megvolt az E39, és nekiálltam építeni egy E30-ast. Vettem először egy 25-öst, kipofoztam, és egy tököli edzés volt az első bemutatkozásom. Utána egy euroringi edzésen összetörtem az elejét, nekicsaptam a betonfalnak, majd átépítettem az elejét műanyagra. Ezután már az első kecskeméti verseny következett, ahova még a 25-ös motorral mentem, így abszolváltam 9. helyen a versenyt. Életemben először bejutottam a top 32-be, ahol összekerültem Schweitzer Danival, akiről akkor még azt sem tudtam, hogy kicsoda. Mondta a Kerényi Ádám, hogy bajban leszek, mert ő eléggé ott van a szeren. Annyira jót mentem, hogy kétszer visszahívtak, és azt mondták a bírók, hogy ugyanazokat a pontokat kapjuk, csak a két beesési sebesség 1 km/órás eltérése miatt ő győzött. Szerintem az egy jó eredmény, ahhoz képest, hogy az első versenyem volt. Nagyon izgultam, és a kocsinak is minden baja volt, ami lehetett. Az autó építésében nagyon sokat segített a Soltvadkerti Racing Klub, ahonnan Turboát említeném meg , Börnit-t és Zsilett -et , ők segítettek alkatrészekkel és az autó fejlesztésében. Itt említeném még meg Mattyasovszky Jánost, a Plakát Print Kft. ügyvezető igazgatóját, mint fő támogatómat, aki folyamatosan hozzájárul ahhoz, hogy igazán komoly megjelenése legyen a csapatnak.

Milyen motor van az autóban ?

Zeusz

Egy E32-es 7-es 35-ös motorja van benne, ami még egyelőre félig széria motor, de nemsokára kap egy vezérmű tengelyt. Van benne egy szinter kuplung, könnyített lendkerék. Versenyre belekerült még egy fordított váltó és egy komolyabb sperr, amit Tomi készített.

Milyen gumikat használsz ?

Zeusz

Még nem tudom eldönteni, hogy melyik méret a jó. Tehát Radír szavaival élve: "amit adnak, azzal driftelünk". 15"-tól 17"-ig amit kapok a gumisoktól és felfér, azzal megyek.

Drifttel kapcsolatban milyen további terveid vannak ?

Zeusz

Szeretnék egy csapatot felépíteni, ahogy a szervizbuszon is láthattad, Zeusz Drift Team a neve. A csapathoz csatlakozott már a testvérem, aki most kezdi, valamint Szűcs Béla, akinek most építünk egy ütőképes autót, és szeretném a csapatot még 1-2 taggal bővíteni. Mivel rendesen szeretnénk kiszolgálni és alkatrészekkel ellátni a csapattagokat, ezért csak BMW-kel foglalkozunk. A verseny közben adódó műszaki hibákat szeretnénk ott helyben jól megoldani.

A drifter.hu közönségszavazásán elég szép eredményt értél el. Mit szólsz hozzá ?

Zeuszdrift

Meglepett egy kicsit engem is, hogy 3. helyezést értem el. Kicsit csodálkoztam rajta, de remélem, hogy tetszik az embereknek, amit csinálok és ahogy csinálom. Próbálom az autót küllem tekintetében és technikailag úgy felkészíteni, hogy ütőképes legyen a magyar mezőnyben. Most már nekem kell fejlődnöm, ez pedig nem megy másképp, csak edzésekkel. Minden lehetőséget igyekszem kihasználni erre, ez azonban nem könnyű, mivel a versenyek között az autót állandóan fejlesztem, így újra kell tanulnom. A legutóbbi tököli EB-n is bebizonyosodott, hogy jobb a kocsi, már benne volt az új sperr. A kvalifikáció során sikerült elérnem az abszolút 10. helyet, ez az elég kemény nemzetközi mezőnyben jó eredmény. Mivel bejött ez a sok V8, és így fejlődnek a többiek, kénytelen leszek én is erősebb autót építeni.

Tudom, hogy rengeteg műszaki problémád volt az évben, így a máriapócsi zárófutamon már el sem tudtál rajtolni. Hogy értékeled az év végét, illetve mik a terveid a 2008- as évre ?

Zeusz

Igen, megint eltört a főtengelyem már másodszorra ebben az évben, így már nem tudtam rajthoz állni. Jó volt ez a 2007-es év, és az a nagy megtiszteltetés ért, hogy bizalmat szavazott nekem a Magyar Drift Szövetség, a fegyelmi bizottság tisztségviselője lettem. Ez rendkívül nagy megtisztelés, igyekszem legjobb tudásom szerint eleget tenni a feladatkörnek. Ezen kívül megszereztük az egyik egyesületet, a Hunakam-ot, úgyhogy lehet félni, jövőre tiszta erőből támadunk! :))))

CarsAndGirls.hu (2007)

drift
visitor stats

2008 © Zeusz Drft Team and Tailor Style

drift
Drift | Béreljen honlapot 2007 © Tailor Style Kft. | design by LeviSz