Drift

RIPORT: TUSSAY ZSOLT "ZEUSZ"

Csak két versenyen indult idén Tussay Zsolt alias Zeusz, de mindkét versenyen nagyon jól teljesített. Az első fordulóban a Top8-ban búcsúztatta az ide bajnok Szerencsés István, míg az utolsó fordulót hatalmas autózással megnyerte és ezzel élete első komoly drift sikerét érte el. Összetett bajnoki 5. helyezésével elégedett lehet, azonban jövőre nagy erőkkel készül és mindig a győzelem lesz számára a cél. Zeusszal készített riportban az idei esztendőről faggattuk és terveire is fény derül.

Zeusz: Nem terveztem így, de valóban a pontos autózásra mentem rá és nagyon figyeltem az érintési pontokra. A bíróktól pedig azért kérdeztem sokszor, mert rájöttem, hogy bentről egészen máshogyan érzem azt, mint ami valójában történik. Bentről néha úgy érzi az ember, hogy minden tök jó, pedig valójában néha tök rossz.

Zeusz drift - isteni futam

Az utolsó futamon hogyan tudtad teljesíteni a pályát. Gondolom sokszor kellett padló gázon menni, hogy ne fogyjon el a lendület. Jól láttam, hogy a terhelésváltásoknál sem vetted el?

Zeusz: Az elején az istennek sem adta ki! Bármit csináltam az elvárt külső érintési ponttól nagyon messze voltam. Aztán felmentem a bírói toronyba és rájöttem, hogy a 2. kanyart egy kicsit el kell rontanom ahhoz, hogy a végét is kiadja. A tökéletes kört végül úgy tudtam teljesíteni, hogy a beesésnél üveghangon mentem 4. tiltáson utána pedig csak annyira vettem el a gázt, hogy az autót elindítsam a következő kanyarba, aztán végig megint padló. De igazából a terhelésváltásoknál ez tényleg csak egy pillanat volt, kívülről úgy tűnhetett, hogy nem veszem el :-)

Öreg motorosnak számítasz már a pro ligában, lehet, hogy mostanra érett be a tudásod vagy esetleg eddig nem jött ki a lépés igazán?

Zeusz: Eddig az volt a probléma, hogy mindig variáltunk valamit a kocsival. Vagy a motort bütyköltük meg, de szétesett, vagy volt olyan, hogy a futóművön módosítottunk, fejlesztettünk verseny előtt. Korábban általában mindig úgy estem oda versenyre, hogy valami új van az autóban és gyakorlatilag ott tudtam csak tesztelni. Idén kiforrt a technika, semmit nem variáltunk rajta, csak leszedtem a ponyvát, tankoltam bele és mentünk a versenyre.

A 2010-es évben összetett 5. helyen végeztél, ez már az élmezőny! Jövőre cél a dobogó?

Zeusz: Én mindig minden versenyre úgy megyek el, hogy a dobogó a cél, csak eddig nem úgy adta ki. Szerintem nem csak az én véremben van benne ez az örökös győzni vágyás. Én mindig győzni szeretnék, most valahogy higgadtan tudtam menni az utolsó versenyen, lazán amolyan beleszarok stílusban. Jól éreztem magam és hát sikerült az első hely.

Mennyire vagy elégedett a bírók idei munkájával?

Zeusz: Szerencsére sokat változott pozitív irányban és a videó bíró is jó ötlet volt. Jobban figyelnek tusiso csatákban is és nem csak a távolság a mérce, hanem az, hogy hogyan teljesítenek a pilóták és esetleg milyen hibákat vétenek.

Zeusz drift - isteni futam

v elején nagyon gondolkoztál autó cserén és ki is próbáltál egy Skyline-t. Végül miért nem vágtál bele?

Zeusz: Megmondom őszintén kicsit sokba került és annyit nem akartam áldozni rá. A másik pedig az, hogy látom milyen szenvedés még jelenleg egy ilyen autó. Radírnak gyakorlatilag ráment az idei szezonja. Szerintem nincs itthon még olyan ember, aki vakon tudná bármilyen turbós motor megfelelő programozását. Én azt látom, hogy aki esetleg hozzányúl egy ilyen nem olcsó motorhoz és nyomkodja a számítógépét eléri ugyan a célját, de valójában nem marad üzembiztos a technika, tehát valójában nem jó amit csinál. Talán a szívómotor ezért is szerencsésebb jelenleg.

Ha már szívó, azért sokat szívtál a 3.5-es kihegyezett technikával, milyen problémákba ütköztél és végül mi lett a megoldás, mert nagyon üzembiztos azóta az autód.

Zeusz: Tavaly a motort húztuk agyon, ami összesen 5 db főtengelyt evett meg és kétszer lett hengerfejes az autó. Volt olyan, hogy a hengerfej hosszába tört ketté. Aztán megrendeltünk hozzá kintről egy frankó Hamann chip-et. Leadtuk a tengely méreteit és azt, hogy driftre fogjuk használni. Megadták milyen benzinnyomás szükséges hozzá, beállítottuk és azóta működik! Az itthon kapható másolt chipekkel nem szólt így a motor és nem is volt üzembiztos. Nem akartam sokat és sokszor rákölteni, de aztán rájöttem, hogy sokkal jobb, ha az ember egyszerre csinál meg minden fejlesztést, nem pedig apránként. Így összességében olcsóbb is. Ezt a motort is kukára szétszedtük, aztán darabjaiból összeraktuk minden lehetséges fejlesztéssel. Mostanra teljesen kiforrta magát: 265 lőerő padon mérve, nem melegszik, ahogy odalépsz neki feláll bárhonnan, rugdoshatod is, mert bármit kibír. De persze nem is tud többet! Ha esetleg +2Le szeretnél, tutira eltörik valami! Ennek itt a vége :-)

Zeusz drift - isteni futam

2011-es szezonra lesz autócsere? Vagy esetleg új motort fog kapni a kasztni?

Zeusz: Marad, de egy sokkal erősebb motort fog kapni. Sor hat M5 3.8, ami már a gépműhelyben van! Úgy volt, hogy belerakjuk szériaként az utolsó versenyre, de okulva az utolsó pillanatokban elvégzett módosításokból végül maradtunk a biztosnál. A drift nagyon elment a lóerő hajhászásba, és hát a pályák is egyre jobban megkövetelik az erősebb motort.

Ha a pénz nem lenne akadály, milyen drift autót vennél magadnak? Kész autót vásárolnál, vagy olyat amit Te építesz meg?

Zeusz: Egy E90 M3-at építenék V8-as motorral. Maradna szívó üzemben és egy "szekis" váltót tennék bele.

Hogyan tetszett az idei bajnokság? Változtatnál esetleg valamin?

Zeusz: Lényegében ugye csak két versenyen indultam idén, az elsőn és most az utolsón, de ezek jók voltak, nagyon tetszettek. Talán a rendezvények lebonyolításán kellene kicsit szigorítani és következetesebbnek lenni. A szabályokra jobban oda kell figyelni és mindenkivel betartatni azokat.

A kedvesed mennyire tűri el a hobbydat? Melletted áll jóban-rosszban?

Zeusz: Mellettem áll, tűri a dolgokat, neki csak az nem tetszett az utolsó versenyen, hogy hideg volt egy kicsit.

Szponzorok mennyiben segítettek téged az idei évben. Van esetleg akit külön kiemelnél?

Zeusz: Erre az utolsó futamra összejött egy kicsi támogatás. Úgy volt, hogy nem is indulok a versenyen, de aztán jött egy segítség, ami mellé egy újabb társult. Az XL poszter-nek ezúton is köszönöm a lehetőséget!

Mit üzensz a versenyző társaidnak, illetve a szurkolóidnak?

Zeusz: A versenyzőknek jó felkészülést és szögelést az egész téli szünetre, a szurkolóknak meg annyit üzennék, hogy jövőre minden versenyen ott leszek, teli gázon vigyorgok és nyomom a gázt!

Köszönöm a riportot és sok sikert 2011-ben!

drift
visitor stats

2008 © Zeusz Drft Team and Tailor Style

drift
Drift | Béreljen honlapot 2007 © Tailor Style Kft. | design by LeviSz